Pompy hamulcowe, ABS, ESP - Volkswagen

Zobacz jako Lista Siatka
Sortuj wg
Pompa Abs VW AG 6C0614517R 0265257674 VW Skoda Seat 24316
299,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Mocowanie Wspornik ABS VW Seat Skoda 1S0614235A
65,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Seat Skoda 1S0614235A VAG
65,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Volkswagen 2Q0614235
65,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Audi Seat Skoda 1K0614235D
65,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Volkswagen Passat B7 3AA614235
65,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Mocowanie Wspornik ABS VW Audi Seat Skoda 5Q0614235
65,00 zł
z VAT

Duża ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Audi Seat Skoda 5Q1614235
65,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Audi Seat Skoda 6R1614235C
65,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Mocowanie Wspornik ABS VW Transporter T4 7E0614235
65,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS VW Transporter T6 7E0614235A
65,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Mocowanie Wspornik ABS VW Audi Seat 5N0614235C
65,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Mocowanie Wspornik ABS VW Audi Seat Skoda 6C0614235C
65,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs VW AG 6C0614517R 0265257674 VW Skoda Seat 24278
299,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs VW AG 6C0614517R 0265257674 VW Skoda Seat 24285
299,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs VW Golf 5Q0614517CF Ate 45771
499,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs VW Golf 5Q0614517CF 28.5157-8812.3 Ate
499,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs VW Polo 2Q0614517T 0265956687 Bosch
599,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

mk11697eby
199,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW AG 6C0614517R 0265257674 VW Skoda Seat 24305
299,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW Polo 2Q0614517AC 0265259841
599,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW AG 6C0614517R 0265257674 VW Skoda Seat
299,00 zł
z VAT

Brak towaru

Mocowanie Wspornik ABS VW Crafter 2N1614235
65,00 zł
z VAT

Brak towaru

Mocowanie Wspornik ABS VW Polo 2Q1614235C
65,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW Crafter 2N0907379C 0265258660 Bosch
1 149,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW Polo 2Q0614517T 0265258085 Bosch
599,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW Golf 5Q0614517CF Ate
499,00 zł
z VAT

Brak towaru

Pompa Abs VW Golf 5Q0614517CF Ate 45843
499,00 zł
z VAT

Brak towaru

na stronę

Pompy hamulcowe – budowa, działanie, naprawa

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych zbiorów elementów w pojazdach mechanicznych. Jego zadaniem jest skuteczne i dynamiczne wytracenie prędkości. Ważną częścią tego układu są pompy hamulcowe. Za co odpowiada ten element i w jaki sposób został zbudowany?

Pompy hamulcowe mogą mieć różną budowę i zakres działania, w zależności od tego jaki posiadasz pojazd. Podstawowe części nie obsługują np. systemu ESP, a wyłącznie sam ABS. Zasada pracy tego elementu (niezależnie od jego rodzaju) jest jednak podobna.

Do czego służy pompa hamulcowa?

Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie takiego ciśnienia płynu hamulcowego, aby ten skutecznie wpłynął na działanie szczęk i klocków hamulcowych. To istotna rola, bo bez pompy płyn nie ma ciśnienia roboczego i nie może skutecznie wspomóc wytracanie prędkości.

Budowa i działanie pompy układu ABS

Pompy hamulcowe obsługujące układ ABS (czuwający nad tym, aby koła w aucie się nie zblokowały) składają się z silnika elektrycznego, zaworów i podstawy. W przypadku ewentualnego hamowania, pompy hamulcowe ABS zaczynają regulować ciśnienie płynu w taki sposób, aby żadne koło nie zostało zablokowane i cały czas pracowało.

Naprawa pomp ABS ESP

Najważniejszą zasadą jest ta, że pompy hamulcowe ABS i ESP są integralnym elementem i nie można ich rozbierać, a co za tym idzie – regenerować. W przypadku ewentualnej awarii pompy ABS ESP, należy tę część wymienić na nową lub używaną, sprawną i pasującą do całego układu.

Czy pompa hamulcowa ulega zużyciu?

Jak zdecydowana większość części w pojazdach mechanicznych, tak również pompa hamulcowa ulega eksploatacji i zniszczeniu pod wpływem czasu i intensywnej pracy. Spadek skuteczności hamowania i wpadający w podłogę pedał powinien być sygnałem do tego, że czas sprawdzić ten element przed dalszą jazdą!