Pompy hamulcowe, ABS, ESP - hatch-back

Nie możemy odnaleźć pasujących produktów do zaznaczenia.

Pompy hamulcowe – budowa, działanie, naprawa

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych zbiorów elementów w pojazdach mechanicznych. Jego zadaniem jest skuteczne i dynamiczne wytracenie prędkości. Ważną częścią tego układu są pompy hamulcowe. Za co odpowiada ten element i w jaki sposób został zbudowany?

Pompy hamulcowe mogą mieć różną budowę i zakres działania, w zależności od tego jaki posiadasz pojazd. Podstawowe części nie obsługują np. systemu ESP, a wyłącznie sam ABS. Zasada pracy tego elementu (niezależnie od jego rodzaju) jest jednak podobna.

Do czego służy pompa hamulcowa?

Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie takiego ciśnienia płynu hamulcowego, aby ten skutecznie wpłynął na działanie szczęk i klocków hamulcowych. To istotna rola, bo bez pompy płyn nie ma ciśnienia roboczego i nie może skutecznie wspomóc wytracanie prędkości.

Budowa i działanie pompy układu ABS

Pompy hamulcowe obsługujące układ ABS (czuwający nad tym, aby koła w aucie się nie zblokowały) składają się z silnika elektrycznego, zaworów i podstawy. W przypadku ewentualnego hamowania, pompy hamulcowe ABS zaczynają regulować ciśnienie płynu w taki sposób, aby żadne koło nie zostało zablokowane i cały czas pracowało.

Naprawa pomp ABS ESP

Najważniejszą zasadą jest ta, że pompy hamulcowe ABS i ESP są integralnym elementem i nie można ich rozbierać, a co za tym idzie – regenerować. W przypadku ewentualnej awarii pompy ABS ESP, należy tę część wymienić na nową lub używaną, sprawną i pasującą do całego układu.

Czy pompa hamulcowa ulega zużyciu?

Jak zdecydowana większość części w pojazdach mechanicznych, tak również pompa hamulcowa ulega eksploatacji i zniszczeniu pod wpływem czasu i intensywnej pracy. Spadek skuteczności hamowania i wpadający w podłogę pedał powinien być sygnałem do tego, że czas sprawdzić ten element przed dalszą jazdą!