Pompy hamulcowe, ABS, ESP - nowy

Zobacz jako Lista Siatka
Sortuj wg
Pompa Hamulca Oryginał Master III Movano NV400 2.3 dCi 460110032R
535,14 zł
z VAT

Duża ilość

psa4541s8
2 316,92 zł
z VAT

Średnia ilość

psa456583
699,93 zł
z VAT

Duża ilość

ren460119372r
509,86 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Hamulca Oryginał Citroen Peugeot Berlingo C4 306 307 4601L3
895,65 zł
z VAT

Duża ilość

Pompa Abs Oryginał Jumper Boxer Ducato 3 1610074180
7 497,99 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs Oryginał Renault Dacia Dokker 476608628R
2 507,04 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Oryginał Renault Laguna 3 478500002R 478500001R
1 590,19 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs Renault Opel Nissan 476601698R 476607353R Qplus
742,70 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Citroen Peugeot 4541SE 4541.SE QPlus
688,77 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Renault Opel Nissan 476605919R Qplus
779,82 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Oryginał Renault Twingo II 8201030335
997,11 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Citroen Peugeot 9810768180 QPlus
609,40 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Uszczelka Oryginał Citroen Peugeot 455624 4556.24
82,44 zł
z VAT

Duża ilość

Pompa Abs Nowy Oryginał 476601698R Renault Master 3 Movano B NV400
5 007,80 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Uszczelka Nowy Oryginał 7701045660 Renault
116,55 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs Nowy Oryginał 476604277R Renault Captur 2
3 389,86 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Nowy Oryginał 4541.Q1 4541Q1 Citroen Peugeot
2 505,20 zł
z VAT

Średnia ilość

Uszczelka Pompy Hamulcowej Nowy Oryginał 4570.18 457018 Citroen Peugeot
33,56 zł
z VAT

Duża ilość

Pompa Abs Nowy Oryginał 47660JY66D Renault Nissan
5 141,30 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Hamulca Nowy Oryginał 1612441380 Citroen Peugeot
1 522,07 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Hamulca Oryginał 476609440R Renault
4 769,77 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Hamulca 1K1614019L B15999 VW Audi Seat Skoda Borsehung
295,05 zł
z VAT

Duża ilość

Pompa Abs Nowy Oryginał 7701062137 Renault
926,64 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Hamulca Oryginał 7701208715 Renault
620,77 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs Renault 476606747R Qplus
716,46 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Hamulca 6R1611019A 66110578901 VW Audi Seat Skoda Vika
168,59 zł
z VAT

Duża ilość

Pompa Abs Oryginał 1608752780 Citroen Peugeot
2 785,69 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Pompa Abs A0094315212 0265956006 Mercedes-Benz
499,00 zł
z VAT

Brak towaru

ren8200214942
198,85 zł
z VAT

Brak towaru

Pompy hamulcowe – budowa, działanie, naprawa

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych zbiorów elementów w pojazdach mechanicznych. Jego zadaniem jest skuteczne i dynamiczne wytracenie prędkości. Ważną częścią tego układu są pompy hamulcowe. Za co odpowiada ten element i w jaki sposób został zbudowany?

Pompy hamulcowe mogą mieć różną budowę i zakres działania, w zależności od tego jaki posiadasz pojazd. Podstawowe części nie obsługują np. systemu ESP, a wyłącznie sam ABS. Zasada pracy tego elementu (niezależnie od jego rodzaju) jest jednak podobna.

Do czego służy pompa hamulcowa?

Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie takiego ciśnienia płynu hamulcowego, aby ten skutecznie wpłynął na działanie szczęk i klocków hamulcowych. To istotna rola, bo bez pompy płyn nie ma ciśnienia roboczego i nie może skutecznie wspomóc wytracanie prędkości.

Budowa i działanie pompy układu ABS

Pompy hamulcowe obsługujące układ ABS (czuwający nad tym, aby koła w aucie się nie zblokowały) składają się z silnika elektrycznego, zaworów i podstawy. W przypadku ewentualnego hamowania, pompy hamulcowe ABS zaczynają regulować ciśnienie płynu w taki sposób, aby żadne koło nie zostało zablokowane i cały czas pracowało.

Naprawa pomp ABS ESP

Najważniejszą zasadą jest ta, że pompy hamulcowe ABS i ESP są integralnym elementem i nie można ich rozbierać, a co za tym idzie – regenerować. W przypadku ewentualnej awarii pompy ABS ESP, należy tę część wymienić na nową lub używaną, sprawną i pasującą do całego układu.

Czy pompa hamulcowa ulega zużyciu?

Jak zdecydowana większość części w pojazdach mechanicznych, tak również pompa hamulcowa ulega eksploatacji i zniszczeniu pod wpływem czasu i intensywnej pracy. Spadek skuteczności hamowania i wpadający w podłogę pedał powinien być sygnałem do tego, że czas sprawdzić ten element przed dalszą jazdą!