Pompy hamulcowe, ABS, ESP - zdemontowana z fabrycznie nowego samochodu

Zobacz jako Lista Siatka
Sortuj wg
bp1-jj1056eby
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

bp1-jj1036eby
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

bp1-jj1037eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

bp1-jj1038eby
119,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS Renault Captur Clio 4  478405541R
79,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS Dacia 478407136R Duster Dokker Sandero
79,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

bp1-mk1001eby
499,00 zł
z VAT

Średnia ilość

bp1-mk1004eby
399,00 zł
z VAT

Średnia ilość

bp1-mk1010eby
399,00 zł
z VAT

Średnia ilość

bp1-mk1011eby
449,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Wtyczka Pompy ABS Renault 476601675R 6911-4700
89,00 zł
z VAT

Duża ilość

Wtyczka Pompa ABS Renault 476601675R 6911-4700 0km
89,00 zł
z VAT

Duża ilość

Mocowanie Wspornik ABS Renault Clio 5 Captur 2 478401826R 0km 1108
89,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS Renault Clio 5 Captur 2 478401826R 0km 1109
89,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Renault Clio 5 476601675R 0265956794 0km 1106
399,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Renault Clio 5 476601675R 0265956794 0km 1107
399,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Renault Clio 5 476601675R 0265956794 0km
399,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Renault Clio 5 V 476601675R 0265956794 0km
399,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS Renault Clio 5 Captur 2 478401826R 0km
89,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Mocowanie Wspornik ABS Renault Clio 5 V Captur 2 478401826R 0km
89,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Pompa Abs Dacia Dokker Lodgy 476600078R 476608628R ATE 0km
449,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Mocowanie Wspornik ABS Renault Master 3 478405137R
89,00 zł
z VAT

Brak towaru

bp1-mk1002eby
499,00 zł
z VAT

Brak towaru

bp1-mk1003eby
549,00 zł
z VAT

Brak towaru

bp1-mk1008eby
249,00 zł
z VAT

Brak towaru

bp1-mk1009eby
249,00 zł
z VAT

Brak towaru

bp1-mk1319eby
349,00 zł
z VAT

Brak towaru

bpad19-jj1084eby
599,00 zł
z VAT

Brak towaru

bpad19-jj1144eby
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

na stronę

Pompy hamulcowe – budowa, działanie, naprawa

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych zbiorów elementów w pojazdach mechanicznych. Jego zadaniem jest skuteczne i dynamiczne wytracenie prędkości. Ważną częścią tego układu są pompy hamulcowe. Za co odpowiada ten element i w jaki sposób został zbudowany?

Pompy hamulcowe mogą mieć różną budowę i zakres działania, w zależności od tego jaki posiadasz pojazd. Podstawowe części nie obsługują np. systemu ESP, a wyłącznie sam ABS. Zasada pracy tego elementu (niezależnie od jego rodzaju) jest jednak podobna.

Do czego służy pompa hamulcowa?

Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie takiego ciśnienia płynu hamulcowego, aby ten skutecznie wpłynął na działanie szczęk i klocków hamulcowych. To istotna rola, bo bez pompy płyn nie ma ciśnienia roboczego i nie może skutecznie wspomóc wytracanie prędkości.

Budowa i działanie pompy układu ABS

Pompy hamulcowe obsługujące układ ABS (czuwający nad tym, aby koła w aucie się nie zblokowały) składają się z silnika elektrycznego, zaworów i podstawy. W przypadku ewentualnego hamowania, pompy hamulcowe ABS zaczynają regulować ciśnienie płynu w taki sposób, aby żadne koło nie zostało zablokowane i cały czas pracowało.

Naprawa pomp ABS ESP

Najważniejszą zasadą jest ta, że pompy hamulcowe ABS i ESP są integralnym elementem i nie można ich rozbierać, a co za tym idzie – regenerować. W przypadku ewentualnej awarii pompy ABS ESP, należy tę część wymienić na nową lub używaną, sprawną i pasującą do całego układu.

Czy pompa hamulcowa ulega zużyciu?

Jak zdecydowana większość części w pojazdach mechanicznych, tak również pompa hamulcowa ulega eksploatacji i zniszczeniu pod wpływem czasu i intensywnej pracy. Spadek skuteczności hamowania i wpadający w podłogę pedał powinien być sygnałem do tego, że czas sprawdzić ten element przed dalszą jazdą!