KontaktKontakt - Kontakt w sprawie części do samochodów francuskich

zamówienia, pomoc w doborze części

 

mail: sklep@eurofrance.pl

tel. 33 506 50 70

pn-pt 9-17 sb 9-13

 

 

Kamil Zemanek

+48 33 488 50 75

Przemysław Sadowski

+48 33 488 50 73

Konrad Kruszeniuk

+48 33 488 50 74

img img img img img img
do kasy suma: 0,00 €
Wyszukiwanie zaawansowane img
img
img
img
Wybierz widok:
Z zewnątrz
Wnętrze
Podwozie
img img img img
Wybierz kategorię
najeżdzając na punkt...
... lub wybierz z listy poniżej:
img
Wyszukaj części do swojego pojazdu
Wybierz model
Wybierz markę samochodu
Wybierz silnik
Chłodzenie silnikaCzęści blacharskieCzęści karoseriiFiltryKoła, felgiOgrzewanie, wentylacja, klimatyzacjaOświetlenieSprzęt audio fabrycznySilnik i osprzętSystem zamykaniaSystemy komfortoweUkład elektrycznyUkład hamulcowyUkład kierowniczyUkład napędowyUkład paliwowyUkład wydechowyUkład zawieszenia, amortyzacjaWycieraczki, spryskiwaczeWyposażenie dodatkoweWyposażenie wnętrza, syst. bezpieczeństwa

Silniki Citroen c5, Renault, Dacia, Peugeot

Czym charakteryzują się silniki aut francuskich?

Francuskie auta należą do najczęściej spotykanych pojazdów poruszających się po polskich drogach. Wszyscy znamy ich zalety, które nie ograniczają się wyłącznie do stosunkowo niskiej ceny. Czasy, kiedy auta francuskie stanowiły synonim awaryjności i niekończących się usterek, dawno odeszły w zapomnienie. Jak doskonale wiadomo, sercem każdego samochodu jest silnik. Producenci dokładają wszelkich starań, by kolejne generacje silników były niezawodne. Jeśli chodzi o silniki diesla, francuskie firmy od lat uchodzą za najsilniejszych graczy na rynku. Do największych zalet francuskich diesli zalicza się m.in.:

  • niskie koszty eksploatacji i napraw,
  • tanie koszty części zamiennych i ich dużą dostępność,
  • dużą oszczędność,
  • dobre osiągi aut, połączone z niskim zużyciem paliwa - nawet przy najmocniejszych silnikach.

Silnik Renault - dlaczego warto?

Chyba każdy miłośnik motoryzacji słyszał niepochlebne opinie dotyczące zawodności silników aut francuskich. Jak wielkie musi być ich zdziwienie, kiedy dowiadują się, że współczesne silniki Renault oraz innych francuskich producentów zaliczane są do najbardziej wydajnych i jednocześnie niezawodnych systemów napędowych na świecie? Niepochlebne opinie dotyczące francuskich diesli, w szczególności silników 1.6 HDi oraz 1.5 dCi, nie są dziełem przypadku. Oczywiście, tak jak wszystkie inne, również silniki Renault nie są wolne od usterek, jednak eksperci zwracają uwagę na znacznie niższe koszty ich eksploatacji oraz napraw. Części zamienne są znacznie tańsze niż w przypadku aut japońskich czy niemieckich, a naprawy zazwyczaj mniej skomplikowane. Wielką zaletą silników marki Renault są ich wysokie osiągi oraz relatywnie niskie zużycie paliwa. Nawet duże silniki, takie jak 1.9 dCi czy 2.0 HDi, przy odpowiedniej eksploatacji mogą okazać się bardzo ekonomiczne.

Silniki Dacia - które wybrać?

Auta marki Dacia dostępne są z silnikami benzynowymi lub diesla. W przypadku jednego z najpopularniejszych modeli tej marki - Dacii Duster, mamy możliwość zakupu auta z jednostką benzynową 1.6 16V 105 KM lub diesla 1.5 dCi o mocy 90 lub 110 koni mechanicznych. W zgodnej opinii ekspertów, silnik benzynowy nie spełnia pokładanych w nim nadziei – jest po prostu zbyt słaby. Również zużycie paliwa pozostawia sporo do życzenia. Jeśli chodzi o diesla, optymalnym wyborem będzie zaś silnik o mocy 110 KM, z uwagi na znacznie lepszą dynamikę oraz kulturę pracy.

Silnik Citroen - główne wady silnika 1.6 HDi

Montowany m.in. w popularnych modelach aut marki Citroen: C2, C3, C4, C5 oraz Peugeot: 206, 207, 208, 307, 308 i 407 silnik 1.6 E-HDI uznawany jest za wydajny oraz niezawodny i trudno nie zgodzić się z taką opinią. Jego eksploatacja nie przysporzy większych kłopotów, pod warunkiem przestrzegania podstawowych zasad, takich jak regularna wymiana oleju czy profilaktyczna wymiana paska rozrządu. Z dwóch dostępnych wersji: 16-zaworowej i nowszej 8-zaworowej, znacznie popularniejsza lecz bardziej awaryjna jest ta pierwsza. Wyposażona w układ common rail marki Bosch. Udana konstrukcja nie jest niestety pozbawiona wad, a głównym problemem przy jego eksploatacji mogą być wycieki oleju, choć zdarzają się one rzadko. Wraz z użytkowaniem swoją drożność może tracić także przewód doprowadzający olej do łożysk wirnika turbosprężarki. Profilaktyczne czyszczenie lub wymiana raz na kilka lat powinny jednak zażegnać problem. W niektórych wersjach silników 1.6 HDi zainstalowano filtr cząstek stałych, co w przypadku aut użytkowanych w mieście, może powodować problem z przybywaniem oleju. W nowszych modelach kłopoty z filtrem praktycznie się nie zdarzają. Sporadyczną usterką może być również awaria wtryskiwaczy.

Wady 2.0 HDi - silnika montowanego m.in. w Peugeotach

Silnik 2.0 HDi to naturalny następca silnika 1.9 TDI. Montowany jest w modelach samochodów marki Peugeot czy Citroen. Ze wszystkich typów motorów HDi, ten jest zdecydowanie najbardziej popularny. Wpływ na taki stan rzeczy ma duża niezawodność, choć silnik podatny jest na typowe dla turbodiesli usterki. Wśród najczęstszych awarii należy wymienić m.in.: problemy z dwumasowym kołem zamachowym, awarie turbosprężarki, problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR, a także usterki związane z przepływomierzem powietrza. W starszych wersjach silnika (8V), może dochodzić do awarii tłumika drgań skrętnych, co objawia się charakterystycznym stukotem, szczególnie przy rozruchu, gdy silnik nie jest rozgrzany.

 Silnik 1,9 dci Diesel F9Q804 Scenic 2 Megane 2 Renault Silnik 1,9 dci Diesel F9Q804 Scenic 2 Megane 2 Renault brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 574,57 €
 Silnik 1,9 dci F9QB800 Scenic 2 Megane 2 Silnik 1,9 dci F9QB800 Scenic 2 Megane 2 brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 611,00 €
Alternator  0120335012 96122596 1,9D Peugeot Citroen Alternator 0120335012 96122596 1,9D Peugeot Citroen średnia ilość
Cena z VAT: 38,88 €
Alternator  012310012 9617842880 1,9 TD Jumpy Alternator 012310012 9617842880 1,9 TD Jumpy średnia ilość
Cena z VAT: 36,43 €
Alternator  1,9 DW8 Peugeot Partner 9623727180 Alternator 1,9 DW8 Peugeot Partner 9623727180 brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 48,66 €
Alternator  3,0 V6 9634475880 C5 406 Laguna 2 Alternator 3,0 V6 9634475880 C5 406 Laguna 2 średnia ilość
Cena z VAT: 48,66 €
Alternator  7700429042 1,4 E7J Renault Clio 2 80A Alternator 7700429042 1,4 E7J Renault Clio 2 80A ostatni w magazynie
Cena z VAT: 43,77 €
Alternator  8200323126 1,6 16v Renault Megane 2 TG11C027 Alternator 8200323126 1,6 16v Renault Megane 2 TG11C027 średnia ilość
Cena z VAT: 48,66 €
Alternator 0120488214 1,6 1,9 Peugeot 205 405 Alternator 0120488214 1,6 1,9 Peugeot 205 405 ostatni w magazynie
Cena z VAT: 36,43 €
  • nowość
Alternator 0121715001 2,7 HDI V6 Peugeot 607 C5 Bosch Alternator 0121715001 2,7 HDI V6 Peugeot 607 C5 Bosch brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 60,88 €
Alternator 0124425093 1,5 DCI 231008578R Clio 3 Renault Alternator 0124425093 1,5 DCI 231008578R Clio 3 Renault średnia ilość
Cena z VAT: 60,88 €
Alternator 0124525081 8200390676 1,5 DCI Scenic 2 Renault Alternator 0124525081 8200390676 1,5 DCI Scenic 2 Renault ostatni w magazynie
Cena z VAT: 60,88 €
Alternator 0125711017 2,2 hdi Boxer 2 Jumper 2 Bosch Alternator 0125711017 2,2 hdi Boxer 2 Jumper 2 Bosch brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 85,33 €
Alternator 1,1 8V 9638276280 Citroen Saxo Alternator 1,1 8V 9638276280 Citroen Saxo brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 36,43 €
Alternator 1,2 16V 7700437090 Renault Clio II 2 Alternator 1,2 16V 7700437090 Renault Clio II 2 brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 43,77 €
Alternator 1,2 16V 8200060816 Renault Twingo Alternator 1,2 16V 8200060816 Renault Twingo brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 43,77 €
Alternator 1,2 16V 8200065730 Renault Clio II 2 Alternator 1,2 16V 8200065730 Renault Clio II 2 średnia ilość
Cena z VAT: 43,77 €
Alternator 1,2 16V 8200429898 Renault Clio III 3 Alternator 1,2 16V 8200429898 Renault Clio III 3 ostatni w magazynie
Cena z VAT: 48,66 €
Alternator 1,2 16V 8200718724 Renault Twingo II Alternator 1,2 16V 8200718724 Renault Twingo II ostatni w magazynie
Cena z VAT: 60,88 €
Alternator 1,5 DCI 0124525081 8200390676 Scenic 2 Renault Alternator 1,5 DCI 0124525081 8200390676 Scenic 2 Renault ostatni w magazynie
Cena z VAT: 60,88 €
Alternator 1,5 DCI 231005770R Dacia Duster Alternator 1,5 DCI 231005770R Dacia Duster ostatni w magazynie
Cena z VAT: 73,11 €
Alternator 1,5 DCI 231007865R Renault Clio IV Valeo Alternator 1,5 DCI 231007865R Renault Clio IV Valeo ostatni w magazynie
Cena z VAT: 97,56 €
eurofrance1

99.56% pozytywnych komentarzy

5625 z 5650 osób

Średnia z 5158 ocen sprzedaży

Zgodność przedmiotu z opisem
4.9
Kontakt ze Sprzedającym
5.0
Czas realizacji zamówienia
5.0
Koszt wysyłki
4.9
Sprawdź nasz profil na Allegro
Zapisz się do newslettera
Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o promocjach
I nowościach? Korzystaj z ofert specjalnych
I kuponów rabatowych dla Klientów sklepu
Tego nie możesz przegapić
Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o promocjach na części do samochodów francuskich Oferowanych w naszym sklepie? Korzystaj z ofert specjalnych i kuponów rabatowych dla Klientów sklepu.



Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o nowościach? Zapisz się do newslettera, A na bieżąco będziesz miał informacje o nowych częściach do Citroena, Peugeot, Reanult czy Dacii, które oferujemy.
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl