KontaktKontakt - Kontakt w sprawie części do samochodów francuskich

 sklep@eurofrance.pl

 

 Fb Messenger

tel. +48 33 506 50 70

pn-pt 9-17 sb 9-13

 

 

Andrzej Żur

+48 33 829 74 70

Kamil Zemanek

+48 33 488 50 75

Przemysław Sadowski

+48 33 829 74 73

img img img img img img
do kasy suma: 0,00 zł
Wyszukiwanie zaawansowane img
img
img
img
Wybierz widok:
Z zewnątrz
Wnętrze
Podwozie
img img img img
Wybierz kategorię
najeżdzając na punkt...
... lub wybierz z listy poniżej:
img
Wyszukaj części do swojego pojazdu
Wybierz model
Wybierz markę samochodu
Chłodzenie silnikaCzęści blacharskieCzęści karoseriiFiltryKoła, felgiOgrzewanie, wentylacja, klimatyzacjaOświetlenieSprzęt audio fabrycznySilnik i osprzętSystem zamykaniaSystemy komfortoweUkład elektrycznyUkład hamulcowyUkład kierowniczyUkład napędowyUkład paliwowyUkład wydechowyUkład zawieszenia, amortyzacjaWycieraczki, spryskiwaczeWyposażenie dodatkoweWyposażenie wnętrza, syst. bezpieczeństwa
Nowość

Silniki Citroen c5, Renault, Dacia, Peugeot

Czym charakteryzują się silniki aut francuskich?

Francuskie auta należą do najczęściej spotykanych pojazdów poruszających się po polskich drogach. Wszyscy znamy ich zalety, które nie ograniczają się wyłącznie do stosunkowo niskiej ceny. Czasy, kiedy auta francuskie stanowiły synonim awaryjności i niekończących się usterek, dawno odeszły w zapomnienie. Jak doskonale wiadomo, sercem każdego samochodu jest silnik. Producenci dokładają wszelkich starań, by kolejne generacje silników były niezawodne. Jeśli chodzi o silniki diesla, francuskie firmy od lat uchodzą za najsilniejszych graczy na rynku. Do największych zalet francuskich diesli zalicza się m.in.:

  • niskie koszty eksploatacji i napraw,
  • tanie koszty części zamiennych i ich dużą dostępność,
  • dużą oszczędność,
  • dobre osiągi aut, połączone z niskim zużyciem paliwa - nawet przy najmocniejszych silnikach.

Silnik Renault - dlaczego warto?

Chyba każdy miłośnik motoryzacji słyszał niepochlebne opinie dotyczące zawodności silników aut francuskich. Jak wielkie musi być ich zdziwienie, kiedy dowiadują się, że współczesne silniki Renault oraz innych francuskich producentów zaliczane są do najbardziej wydajnych i jednocześnie niezawodnych systemów napędowych na świecie? Niepochlebne opinie dotyczące francuskich diesli, w szczególności silników 1.6 HDi oraz 1.5 dCi, nie są dziełem przypadku. Oczywiście, tak jak wszystkie inne, również silniki Renault nie są wolne od usterek, jednak eksperci zwracają uwagę na znacznie niższe koszty ich eksploatacji oraz napraw. Części zamienne są znacznie tańsze niż w przypadku aut japońskich czy niemieckich, a naprawy zazwyczaj mniej skomplikowane. Wielką zaletą silników marki Renault są ich wysokie osiągi oraz relatywnie niskie zużycie paliwa. Nawet duże silniki, takie jak 1.9 dCi czy 2.0 HDi, przy odpowiedniej eksploatacji mogą okazać się bardzo ekonomiczne.

Silniki Dacia - które wybrać?

Auta marki Dacia dostępne są z silnikami benzynowymi lub diesla. W przypadku jednego z najpopularniejszych modeli tej marki - Dacii Duster, mamy możliwość zakupu auta z jednostką benzynową 1.6 16V 105 KM lub diesla 1.5 dCi o mocy 90 lub 110 koni mechanicznych. W zgodnej opinii ekspertów, silnik benzynowy nie spełnia pokładanych w nim nadziei – jest po prostu zbyt słaby. Również zużycie paliwa pozostawia sporo do życzenia. Jeśli chodzi o diesla, optymalnym wyborem będzie zaś silnik o mocy 110 KM, z uwagi na znacznie lepszą dynamikę oraz kulturę pracy.

Silnik Citroen - główne wady silnika 1.6 HDi

Montowany m.in. w popularnych modelach aut marki Citroen: C2, C3, C4, C5 oraz Peugeot: 206, 207, 208, 307, 308 i 407 silnik 1.6 E-HDI uznawany jest za wydajny oraz niezawodny i trudno nie zgodzić się z taką opinią. Jego eksploatacja nie przysporzy większych kłopotów, pod warunkiem przestrzegania podstawowych zasad, takich jak regularna wymiana oleju czy profilaktyczna wymiana paska rozrządu. Z dwóch dostępnych wersji: 16-zaworowej i nowszej 8-zaworowej, znacznie popularniejsza lecz bardziej awaryjna jest ta pierwsza. Wyposażona w układ common rail marki Bosch. Udana konstrukcja nie jest niestety pozbawiona wad, a głównym problemem przy jego eksploatacji mogą być wycieki oleju, choć zdarzają się one rzadko. Wraz z użytkowaniem swoją drożność może tracić także przewód doprowadzający olej do łożysk wirnika turbosprężarki. Profilaktyczne czyszczenie lub wymiana raz na kilka lat powinny jednak zażegnać problem. W niektórych wersjach silników 1.6 HDi zainstalowano filtr cząstek stałych, co w przypadku aut użytkowanych w mieście, może powodować problem z przybywaniem oleju. W nowszych modelach kłopoty z filtrem praktycznie się nie zdarzają. Sporadyczną usterką może być również awaria wtryskiwaczy.

Wady 2.0 HDi - silnika montowanego m.in. w Peugeotach

Silnik 2.0 HDi to naturalny następca silnika 1.9 TDI. Montowany jest w modelach samochodów marki Peugeot czy Citroen. Ze wszystkich typów motorów HDi, ten jest zdecydowanie najbardziej popularny. Wpływ na taki stan rzeczy ma duża niezawodność, choć silnik podatny jest na typowe dla turbodiesli usterki. Wśród najczęstszych awarii należy wymienić m.in.: problemy z dwumasowym kołem zamachowym, awarie turbosprężarki, problemy z zaworem recyrkulacji spalin EGR, a także usterki związane z przepływomierzem powietrza. W starszych wersjach silnika (8V), może dochodzić do awarii tłumika drgań skrętnych, co objawia się charakterystycznym stukotem, szczególnie przy rozruchu, gdy silnik nie jest rozgrzany.

Turbosprężarka 2,0T 12618667 53049700059 Opel Saab BorgWarner NOWA Turbosprężarka 2,0T 12618667 53049700059 Opel Saab BorgWarner NOWA brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 1 199,00 zł
Turbosprężarka 2,0T 12643932 53049700059 Opel Saab BorgWarner NOWA Turbosprężarka 2,0T 12643932 53049700059 Opel Saab BorgWarner NOWA brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 1 199,00 zł
Turbosprężarka 2,0T 12643932 53049700059 Opel Saab BorgWarner NOWA 1008 Turbosprężarka 2,0T 12643932 53049700059 Opel Saab BorgWarner NOWA 1008 brak towaru, zapytaj o możliwość zamówienia
Cena z VAT: 1 099,00 zł
Dostęp przez API dla użytkownika został zablokowany z powodu zbyt dużej liczby błędnych logowań na konto. Odblokowanie dostępu nastąpi dopiero po poprawnym zalogowaniu się wskazanego Użytkownika z poziomu serwisu WWW: https://allegro.pl/enter_login.php?captcha=1.
Sprawdź nasz profil na Allegro
Zapisz się do newslettera
Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o promocjach
I nowościach? Korzystaj z ofert specjalnych
I kuponów rabatowych dla Klientów sklepu
Tego nie możesz przegapić
Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o promocjach na części do samochodów francuskich Oferowanych w naszym sklepie? Korzystaj z ofert specjalnych i kuponów rabatowych dla Klientów sklepu.



Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o nowościach? Zapisz się do newslettera, A na bieżąco będziesz miał informacje o nowych częściach do Citroena, Peugeot, Reanult czy Dacii, które oferujemy.
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl