Zaufaj tysiącom zadowolonych klientów – gwarancja oryginalności!
  • Błyskawiczna dostawa
  • Bezpieczne płatności
  • Gwarancja satysfakcji
  • 30 dni na zwrot

Przepływomierze powietrza (czujniki MAF)

Przepływomierz Powietrza Do Audi A6 A8 077133471J 11331639101 Vika
166,05 zł
z VAT

Średnia ilość

Przepływomierz Powietrza VW Seat Skoda Audi 059906461S 3,0 TDI
149,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza 07C906461A 99061818201 Audi A6 A8 Vika
146,06 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza VWAG 059906461D AFH70M-28 AFH70-25C
79,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza 059906461D AFH70M-28 VW Audi Skoda
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Przepływomierz Powietrza F00C2G2047 VW Audi Seat Skoda Bosch
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Audi 078133471 AFH70-08A 2,4 2,8 V6
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 078133471C AFH70-08C VW Audi 2.4 2.8
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 0280218065 Audi Seat 1.8T 4.2 Bosch
169,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Audi 077133471K 0280218067 4.2 V8 Bosch
199,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Audi A8 077133471D 0280217804 4.2
199,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza VW Audi 0281002429 2.5 TDI Bosch
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Audi 078906461B 0280218038 2.7 T Bosch
179,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Audi 077133471G 0280218015 Bosch
399,00 zł
z VAT

Brak towaru

jj10968eby
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1291eby
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1246eby
249,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1221eby
199,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1075eby
199,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1055eby
199,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1041eby
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1019eby
399,00 zł
z VAT

Brak towaru

ca3-jj1018eby
399,00 zł
z VAT

Brak towaru

23 produkt(ów)

Przepływomierze powietrza – zasady działania i objawy uszkodzenia

Skuteczna praca jednostki napędowej wymaga dostarczenia określonej ilości powietrza w trakcie procesu spalania. Za pomiar tego niezbędnego składnika odpowiada przepływomierz masowy powietrza (zwany także sensorem / czujnikiem MAF) umieszczony w aucie. Co warto wiedzieć o tym elemencie? Jakie objawy dają uszkodzone przepływomierze powietrza?

W ogólnym ujęciu czujniki MAF służą do pomiaru objętości lub masy. W wielu konstrukcjach mechanicznych służą do mierzenia cieczy. W samochodach stosowane są natomiast przepływomierze powietrza. 

Jaką funkcję pełni w samochodzie przepływomierz masowy powietrza?

Głównym zadaniem przepływomierza powietrza jest dostarczenie do sterownika silnika informacji o danych związanych z przepływem powietrza. Element ten bada między innymi ilość i masę składnika spalania. Po co stosuje się taki mechanizm? W razie potrzeby sterownik silnika zwiększy lub zmniejszy objętość i masę dostarczanego powietrza, aby ustawić odpowiednie proporcje. 

Te są określone przez stechiometrię i wynoszą 14,6 kilograma powietrza (czyli nawet 8500 litrów) na 1 kilogram paliwa. Gołym okiem widać więc, że zapotrzebowanie na ten składnik jest ogromne i przepływomierze masy powietrza dbają, by było ono zagospodarowane.

Jakie są objawy awarii uszkodzonego masowego przepływomierza powietrza?

Główne objawy awarii masowego przepływomierza powietrza to:

  • Zapalona kontrolka Check Engine

  • Brak mocy w silniku, szczególnie podczas przyspieszania

  • Zmiany obrotów silnika bez ingerencji kierowcy

  • Ogromne wibracje na biegu jałowym

Sensory MAF odpowiadają za odpowiednią dawkę powietrza w procesie spalania i awaria tego elementu mocno oddziałuje na jednostkę napędową.

Jakie mogą być skutki jazdy z uszkodzonym czujnikiem MAF? 

Jeżeli czujnik masowego przepływu powietrza MAF w naszym samochodzie jest uszkodzony, to należy go natychmiast wymienić. Jazda z niesprawnym elementem niesie ze sobą następujące skutki:

  • Wysokie spalanie – jeżeli do jednostki trafi więcej powietrza, to zwiększa się też zapotrzebowanie na paliwo. 

  • Utrudniona jazda, niskie osiągi – brak odpowiedniej ilości powietrza skutkuje niską mocą silnika, a co za tym idzie np. słabym przyspieszeniem.

  • Problem z uruchomieniem silnika – jeżeli przepływomierz przestanie reagować i będzie zamknięty, to powietrze w ogóle nie dostanie się do komory spalania i uniemożliwi zapłon.

  • Możliwość uszkodzenia konstrukcji silnika ze względu na ogromną dawkę powietrza.