Zaufaj tysiącom zadowolonych klientów – gwarancja oryginalności!
  • Błyskawiczna dostawa
  • Bezpieczne płatności
  • Gwarancja satysfakcji
  • 30 dni na zwrot

Przepływomierze powietrza (czujniki MAF)

Przepływomierz Powietrza VW Seat Skoda Audi 059906461S 3,0 TDI
149,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza VWAG 074906461 7.18221.01 Pierburg
79,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza LMM9561-012 0281002216 VW Audi Seat 1.9 TDI Johns
99,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza VWAG 037906301C 0280202130 2.0 8V Bosch 1688
349,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza VWAG 037906301C 0280202130 2.0 8V Bosch
349,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 7.18221.51.0 VW Audi Seat Skoda 1.9 TDI
149,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 7.18221.01 074906461 VW Audi Seat Ford 13212
79,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 7.18221.01 074906461 VW Audi Seat Ford 13211
79,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 7.18221.01 074906461 VW Audi Seat Ford
79,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 7.18221.01 074906461 VW Audi Seat
79,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza F00C2G2047 VW Audi Seat Skoda Bosch
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 0281002461 VW Audi Seat Skoda Ford Bosch TDI
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 037906461C 0280217117 VW Audi Seat Skoda 1.8T
159,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 037906301C 0280202130 VW Audi 2.0 Bosch
299,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 06A906461L 0280218063 VW Audi Seat Skoda 1.8T Bosch
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 06A906461L 0280218063 VW Audi Seat Skoda 1.8T
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 0280218065 Audi Seat 1.8T 4.2 Bosch
169,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 0281002216 VW Audi Seat Bosch
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 0280218032 VW Audi Seat Skoda 1.8T Bosch
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

jj10968eby
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

20 produkt(ów)

Przepływomierze powietrza – zasady działania i objawy uszkodzenia

Skuteczna praca jednostki napędowej wymaga dostarczenia określonej ilości powietrza w trakcie procesu spalania. Za pomiar tego niezbędnego składnika odpowiada przepływomierz masowy powietrza (zwany także sensorem / czujnikiem MAF) umieszczony w aucie. Co warto wiedzieć o tym elemencie? Jakie objawy dają uszkodzone przepływomierze powietrza?

W ogólnym ujęciu czujniki MAF służą do pomiaru objętości lub masy. W wielu konstrukcjach mechanicznych służą do mierzenia cieczy. W samochodach stosowane są natomiast przepływomierze powietrza. 

Jaką funkcję pełni w samochodzie przepływomierz masowy powietrza?

Głównym zadaniem przepływomierza powietrza jest dostarczenie do sterownika silnika informacji o danych związanych z przepływem powietrza. Element ten bada między innymi ilość i masę składnika spalania. Po co stosuje się taki mechanizm? W razie potrzeby sterownik silnika zwiększy lub zmniejszy objętość i masę dostarczanego powietrza, aby ustawić odpowiednie proporcje. 

Te są określone przez stechiometrię i wynoszą 14,6 kilograma powietrza (czyli nawet 8500 litrów) na 1 kilogram paliwa. Gołym okiem widać więc, że zapotrzebowanie na ten składnik jest ogromne i przepływomierze masy powietrza dbają, by było ono zagospodarowane.

Jakie są objawy awarii uszkodzonego masowego przepływomierza powietrza?

Główne objawy awarii masowego przepływomierza powietrza to:

  • Zapalona kontrolka Check Engine

  • Brak mocy w silniku, szczególnie podczas przyspieszania

  • Zmiany obrotów silnika bez ingerencji kierowcy

  • Ogromne wibracje na biegu jałowym

Sensory MAF odpowiadają za odpowiednią dawkę powietrza w procesie spalania i awaria tego elementu mocno oddziałuje na jednostkę napędową.

Jakie mogą być skutki jazdy z uszkodzonym czujnikiem MAF? 

Jeżeli czujnik masowego przepływu powietrza MAF w naszym samochodzie jest uszkodzony, to należy go natychmiast wymienić. Jazda z niesprawnym elementem niesie ze sobą następujące skutki:

  • Wysokie spalanie – jeżeli do jednostki trafi więcej powietrza, to zwiększa się też zapotrzebowanie na paliwo. 

  • Utrudniona jazda, niskie osiągi – brak odpowiedniej ilości powietrza skutkuje niską mocą silnika, a co za tym idzie np. słabym przyspieszeniem.

  • Problem z uruchomieniem silnika – jeżeli przepływomierz przestanie reagować i będzie zamknięty, to powietrze w ogóle nie dostanie się do komory spalania i uniemożliwi zapłon.

  • Możliwość uszkodzenia konstrukcji silnika ze względu na ogromną dawkę powietrza.