Zaufaj tysiącom zadowolonych klientów – gwarancja oryginalności!
  • Błyskawiczna dostawa
  • Bezpieczne płatności
  • Gwarancja satysfakcji
  • 30 dni na zwrot

Przepływomierze powietrza (czujniki MAF)

Przepływomierz Powietrza 5WK97004 9647144080 1,4 HDI TDCi Citroen Peugeot Ford
149,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza 9642212180 1920EK 5WK9 631 1.4 HDI Citroen Peugeot
99,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

Przepływomierz Powietrza 9642212180 1920EK 1.4 HDI Citroen Peugeot 14163
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Przepływomierz Powietrza Volvo 8670115 0280218088 Bosch
99,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

mk11326eby
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

jj11003eby
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

mk10094eby
149,00 zł
z VAT

Średnia ilość

jj9361eby
79,00 zł
z VAT

Średnia ilość

ca3-jj1412eby
99,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

ca3-jj1410eby
69,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1398eby
119,00 zł
z VAT

Ostatni w magazynie

ca3-jj1396eby
89,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1395eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1393eby
79,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1392eby
119,00 zł
z VAT

Średnia ilość

ca3-jj1391eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1323eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1322eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1321eby
119,00 zł
z VAT

Średnia ilość

ca3-jj1320eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1318eby
99,00 zł
z VAT

Duża ilość

ca3-jj1311eby
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

ca3-jj1060eby
119,00 zł
z VAT

Średnia ilość

ca3-jj1047eby
99,00 zł
z VAT

Średnia ilość

Przepływomierz Powietrza Volvo Audi 1275245 0281002074 Bosch 1007
149,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Volvo Audi 1275245 0281002074 Bosch
149,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 5WK97004 9647144080 1.4 HDI TDCi Citroen Peugeot Ford
99,99 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza 9642212180 1920EK 1.4 HDI Citroen Peugeot 13504
99,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Ford Volvo 8692624 0280218134 2.5 Bosch
149,00 zł
z VAT

Brak towaru

Przepływomierz Powietrza Volvo 1275749 0280217107 Bosch
119,00 zł
z VAT

Brak towaru

Produkty 1 do 30 z 60

Przepływomierze powietrza – zasady działania i objawy uszkodzenia

Skuteczna praca jednostki napędowej wymaga dostarczenia określonej ilości powietrza w trakcie procesu spalania. Za pomiar tego niezbędnego składnika odpowiada przepływomierz masowy powietrza (zwany także sensorem / czujnikiem MAF) umieszczony w aucie. Co warto wiedzieć o tym elemencie? Jakie objawy dają uszkodzone przepływomierze powietrza?

W ogólnym ujęciu czujniki MAF służą do pomiaru objętości lub masy. W wielu konstrukcjach mechanicznych służą do mierzenia cieczy. W samochodach stosowane są natomiast przepływomierze powietrza. 

Jaką funkcję pełni w samochodzie przepływomierz masowy powietrza?

Głównym zadaniem przepływomierza powietrza jest dostarczenie do sterownika silnika informacji o danych związanych z przepływem powietrza. Element ten bada między innymi ilość i masę składnika spalania. Po co stosuje się taki mechanizm? W razie potrzeby sterownik silnika zwiększy lub zmniejszy objętość i masę dostarczanego powietrza, aby ustawić odpowiednie proporcje. 

Te są określone przez stechiometrię i wynoszą 14,6 kilograma powietrza (czyli nawet 8500 litrów) na 1 kilogram paliwa. Gołym okiem widać więc, że zapotrzebowanie na ten składnik jest ogromne i przepływomierze masy powietrza dbają, by było ono zagospodarowane.

Jakie są objawy awarii uszkodzonego masowego przepływomierza powietrza?

Główne objawy awarii masowego przepływomierza powietrza to:

  • Zapalona kontrolka Check Engine

  • Brak mocy w silniku, szczególnie podczas przyspieszania

  • Zmiany obrotów silnika bez ingerencji kierowcy

  • Ogromne wibracje na biegu jałowym

Sensory MAF odpowiadają za odpowiednią dawkę powietrza w procesie spalania i awaria tego elementu mocno oddziałuje na jednostkę napędową.

Jakie mogą być skutki jazdy z uszkodzonym czujnikiem MAF? 

Jeżeli czujnik masowego przepływu powietrza MAF w naszym samochodzie jest uszkodzony, to należy go natychmiast wymienić. Jazda z niesprawnym elementem niesie ze sobą następujące skutki:

  • Wysokie spalanie – jeżeli do jednostki trafi więcej powietrza, to zwiększa się też zapotrzebowanie na paliwo. 

  • Utrudniona jazda, niskie osiągi – brak odpowiedniej ilości powietrza skutkuje niską mocą silnika, a co za tym idzie np. słabym przyspieszeniem.

  • Problem z uruchomieniem silnika – jeżeli przepływomierz przestanie reagować i będzie zamknięty, to powietrze w ogóle nie dostanie się do komory spalania i uniemożliwi zapłon.

  • Możliwość uszkodzenia konstrukcji silnika ze względu na ogromną dawkę powietrza.